Menu
Sluiten

Verdwalen in verhalen

Met dit boek kom je alleen of met elkaar tot vertellingen. Dit kan de basis zijn voor meer ruimte in de klas om, van het gebaande pad af, op een meer verbeeldende manier met taal bezig te zijn. Taal als expressiemiddel om je eigen verhaal te vertellen. In je eigen taal. Je eigen moedertaal. Meertalig.

Anne Graswinckel heeft verhalenvertellers Frank Belt en Erik van Dort het hemd van het lijf gevraagd over hoe zij vertellen en ze stiekem ook hun favoriete werkvormen ontfutseld. Naast deze concrete werkvormen bevat dit boek ook een stuk over de kracht van verhalen vertellen. Want waarom vinden de hersenen vertellen zo fijn? En hoe gaat dit precies in ons hoofd? Wetenschapsjournalist Mark Mieras vertelt achterin dit boek je er alles over.

“Verhalen vertellen in de klas is samen oefenen hoe het leven werkt” – Mark Mieras

Samen met ontwerper Jelle F. Post is onder andere met deze input een Do It Yourself- ode aan het verhalen vertellen ontstaan. Een doorgaande Verhaal-lijn.

Een kleine greep uit het boek
Gelukkig maar helaas
Storybordjes
Bergbeklimmen

Belangrijk: De klik met je ik

Omdat we allemaal anders zijn, vertellen we ook allemaal op een andere manier. Hoe dat in elkaar zit hebben we grondig onderzocht. We vonden eigenlijk iets heel simpels.

Een verhaal werkt als het bij je past. Als het klikt.

In dit boek vind je de puzzelstukken om daar samen of alleen naar te zoeken. Eigen vertellingen. Eigen verhalen verzinnen en eigen verhalen ontwikkelen.

Contactpersoon
Sarah DolstraProjectondersteuner Educatie
Telefoon:058 - 234 34 89